ómnibus òmnibus

ÓMNIBUS: Un estudio al alcance de todos

Vivimos en un contexto socioeconómico muy cambiante, en el que disponer de datos de tendencias como actitudes, hábitos, opiniones o valoraciones es crucial para poder adaptar nuestro negocio en el mercado y enfocar correctamente las estrategias de empresas e

ómnibus òmnibus

ÒMNIBUS: Un estudi a l’abast de tothom

Vivim en un context socioeconòmic molt canviant, en el que disposar de dades de tendències com actituds, hàbits, opinions o valoracions és crucial per poder adaptar el nostre negoci al mercat i enfocar correctament les estratègies d’empreses i institucions.

innovació innovación

Las claves de la innovación

Empezamos por un principio básico: la innovación per se no es buena ni mala. Lo es el uso que se hace. En mis años de experiencia me he encontrado con muchos casos en los que la innovación se ha hecho siguiendo los dictados de la intuición o de los intereses personales de quien toma las

innovació innovación

Les claus de la innovació

Comencem per un principi bàsic: la innovació per se no és bona ni dolenta. Ho és l’ús que se’n fa. En els meus anys d’experiència m’he trobat amb molts casos en què la innovació s’ha fet seguint els dictats de la intuïció o dels interessos personals de qui pren les decisions:

fidelitzar fidelizar

Cómo fidelizar a los clientes

Fidelizar: Uno de los parámetros que deben considerarse cuando tenemos un negocio es el Coste de Adquisición de Clientes (CAC). Hay muchas diferencias según el tipo de negocio, pero en la mayoría de casos no sólo no es fácil captar nuevos clientes, sino que resulta entre 5 y 7 veces más caro que

fidelitzar fidelizar

Com fidelitzar els clients

Fidelitzar: Un dels paràmetres que s’han de considerar quan tenim un negoci és el Cost d’Adquisició de Clients (CAC). Hi ha moltes diferències segons el tipus de negoci, però en la majoria de casos no només no és fàcil captar nous clients, sinó que resulta entre 5 i 7 cops més car que mantenir un

Les tendències del nou consumidor

Fa poc dia llegia a la premsa que l’última enquesta de l’EPA, amb les dades del quart trimestre de 2016, dóna un índex d’atur a Espanya del 19%, la qual cosa rebaixa el 21% que teníem a finals de 2015. Són molt bones notícies, sens dubte, i especialment a Catalunya, que és on s’han creat

tendències tendencias

Las tendencias del nuevo consumidor

Hace poco leía en la prensa que los últimos datos de la EPA, referentes al cuarto trimestre de 2016, dan un índice de paro en España del 19%, lo que rebaja el 21% que teníamos a finales de 2015. Son muy buenas noticias, sin duda, y parece que poco a poco la luz del final del túnel se ve más cerca.

tendències tendencias

Les tendències del nou consumidor

Fa pocs dies llegia a la premsa que les últimes dades de l’EPA, referents al quart trimestre de 2016, donen un índex d’atur a Espanya del 19%, la qual cosa rebaixa el 21% que teníem a finals de 2015. Són molt bones notícies, sens dubte, i especialment a Catalunya, que és on s’han creat

adaptació adaptación

Adaptar-se als canvis… o arriscar-se a desaparèixer

El tema de l’adaptació als consumidors és una constant en les converses que mantinc amb petits i grans empresaris. Sense anar més lluny, l’altre dia l’amo d’un petit comerç em comentava que a finals de mes anava a abaixar la persiana del seu negoci de productes tecnològics, davant la desesperació de veure com mes rere mes